1 av 3 usikre på partivalg
Det er mange velgere å vinne i valgkampen.
Det er mange velgere å vinne i valgkampen.
Det er ingen tvil om at Anders Anundsen har laget en politisk reklamefilm — men det er ikke det viktige spørsmålet.
Ekspertkunnskap innen datateknologi er en kjempefordel for journalister, og uunnværlig for neste generasjons gravende journalistteam.
En økende trend i norske avishus er å kamuflere reklame som nyheter. Resultatene fra et nytt surveyeksperiment tyder på at denne typen reklame kan få folk til å stole litt mindre på journalistikk
Frikjøpet av hundretusener fotografier fra Dextra-samlingen er et genialt grep, men nå må folket opplyses om bildene og hjelpes i gang med å bruke dem.
Funn fra tre survey-eksperimenter er klare. To av eksperimentene viser at norske medborgere gjør et tydelig skille mellom rettighetene til ytterliggående grupper og politiske partier. Like mange stiller seg positiv til muslimske som til kristne menigheters forsamlingsrett. Resultatene fra ett av eksperimentene viser også at romfolk er den mest utsatte minoriteten i denne studien.
Selv om offentlighetsprinsippet har tilhørt vår statsforfatning siden 1814, var det lenge strid om hvordan publikums innsynsrett til Stortingets arbeid skulle praktiseres.
Et spill for å registrere arter, en app for å bli kvitt spøkelsesteiner og et interaktivt ølkart vant #hack4no 2015.
Journalistikken må bli like grenseoverskridende som økonomien og politikken.
Velgerne til Kristelig Folkeparti oppfatter nå partiet å være nærmere Arbeiderpartiet enn Høyre.